Wanneer je hoger in Google wilt komen dan zijn een paginatitel en meta omschrijving onmisbaar.
Je herkent deze gegevens waarschijnlijk wel in google.
Ze zijn als volgt opgebouwd.
In het blauw is de paginatitel geschreven.
Wat kleiner in het groen staat de website URL.
En daaronder de belangrijkste informatie voor klanten of bezoekers ook wel met omschrijving genoemd.
Dit kan jouw bedrijf maken maar ook juist breken.
Het belang van een goede paginatitel
Een goede en pakkende paginatitel helpt klanten om te beoordelen of ze informatie eronder wel of niet gaan lezen.
Je zou het kunnen vergelijken met het kopen van een krant.
Deze koop je als de voorkant je interesseert.
Maar je legt hem terug als de informatie die je ziet niet interessant genoeg is.
Ook een goede vergelijking is een gevel van een winkel.
Wanneer er een grote naam of met grote letters SALE staat dan komen er meer klanten als bij een lege raam.
Waarom een meta omschrijving?
Een meta omschrijving draagt bij aan de vindbaarheid van jouw website.
Het is net zoals linkbuilding met de juiste woorden (zoekwoorden) word je gevonden.
Het advies is om maximaal 160 karakters te gebruiken zodat het leesbaar blijft.
Zo krijgen klanten een goede indruk op hun mobiel en op de pc.
Gebruik het zoekwoord zowel in de meta omschrijving als de URL.
In een CMS zoals WordPress kun je dit bijvoorbeeld doen met Yoast SEO.
De combinatie van paginatitel in verhouding tot de meta omschrijving
De paginatitel en meta omschrijving samen dienen voor de klant.
Jij wilt immers die klant overhalen iets bij jouw te bestellen of dat ze je bellen voor meer informatie.
Kijk ook naar wat jouw concurrenten doen.
Probeer origineel te zijn maar een beetje overnemen dat mag.
Het is namelijk de bedoeling dat jij ook gevonden word !
Recente reacties