Wat werkt het beste om hoger in de zoekmachine te komen SEO of SEA?
Wij zullen het belangrijkste met je doornemen
SEO staat voor Search Engine optimization.
Dat gebruik je om zo hoog mogelijk in de organische resultaten van de zoekmachine te komen.
Hierboven staat SEA wat betekend Search Engine adverteren.
Dit is het adverteren in de zoekmachines op het internet.
Wat is SEO?
SEO is iets wat je kunt gebruiken om zo hoog mogelijk in google te komen.
Het doel van de meeste mensen is dan ook om op de eerste pagina te komen onder de SEA advertenties.
Een algoritme van Google kijkt zowel naar de technische kant gekeken als de unieke content die je te bieden hebt.
Je moet zo duidelijk mogelijk uitleggen wat jouw product voor toegevoegde waarde heeft en waarom het een verbetering is.
Ook kun je aan linkbuilding doen om de domein autoriteit op te krikken want dat is ook een van de factoren van SEO.
Om een lang verhaal kort te maken moet jij de uitvinding van het jaar hebben of de dienst waar iedereen naar opzoek is.
Het SEA platform
SEA kun je gebruiken om in de betaalde advertenties bovenaan de zoekresultaten te komen.
De advertenties staan boven de organische SEO resultaten en zijn dus ook vaak effectiever.
Sinds 2018 word er steeds meer gesurft op mobiele apparaten waardoor het goed en duidelijk adverteren nog belangrijker is geworden.
Het is tevens ook een methode om je naamsbekendheid in korte tijd te vergroten.
Dit noemen ze ook wel branding het vestigen van je naam of merk.
Google heeft hier 3 platformen voor Google shopping wat getoond word als iemand naar een bepaald product opzoek is.
Vervolgens heb je Google ADS wat je op elk apparaat voorbij ziet springen en een groter bereik heeft.
En dan heb je ook nog Google Display dit zijn de betaalde advertenties die op andere websites komen te staan.
Recente reacties