Google marketing platform

Het Google marketing platform is opgericht op 24 juli 2018. Met dit platform kunnen alle tools vanuit 1 dashboard bekeken worden. Zo weet je precies welke pagina’s goed presteren en welke nog verbeteringen nodig hebben. Daarnaast is Google ADS ook geïntegreerd waardoor je de prestaties van je advertenties ook kunt volgen.

Voor de grotere bedrijven is het ook mogelijk om Google 360 toe te voegen. Deze google tool kan nog meer data verwerken en organiseren zodat jij altijd de beste inzichten hebt in de prestaties van je website of webshop. Ook kun je door de juiste wijzigingen toe te passen meer conversies genereren wat weer zorgt voor meer omzet. Met Google Optimize kun je testen uitvoeren op de website om de beleving van klanten nog beter te maken. Om het helemaal compleet te maken zou je ook de data studio kunnen integreren. Zo heb je ook een overzicht van de externe prestaties.

De voordelen

Het Google marketing platform bied vele voordelen voor ondernemers of een marketingbureau. Veel ondernemers maken gebruik van Search ADS 360 waarmee ze precies zien hoe de advertenties het doen. Zij zien precies welke pagina’s tot conversies leiden en welke pagina’s verbeterd moeten worden voordat hiermee geadverteerd gaat worden. Het adverteren via Google is een kwestie van een goede monitoring op de prestaties van een advertentie. Wanneer dit niet op tijd wordt gedaan dan kan het veel geld kosten. Ook is het mogelijk om de prestaties te volgen van video’s op bijvoorbeeld YouTube. Daarnaast kun je met Surveys 360 een marktonderzoek houden bij de klanten. Veel bedrijven doen dit om te kijken of er iets verbeterd moet worden aan de producten of het bestelproces.

Waarom maken bedrijven gebruik van het Google marketing platform?

Bedrijven maken veel gebruik van het Google marketing platform omdat zij zo overzicht houden over de prestaties. De prestaties van een online ondernemer veranderen nog met enige regelmaat. Veel bedrijven spelen bijvoorbeeld in op trends en gaan hier dan met SEO of SEA mee aan de slag. Dit zorgt ervoor dat ze op een bepaald moment meer verkopen realiseren. Echter is een trend meestal maar tijdelijk en zal je in de gaten moeten houden wanneer het aantal bezoekers daalt. Het is belangrijk om op tijd actie te ondernemen. Dit omdat het anders veel geld kan gaan kosten.